LONDON

Nu ska jag berätta om den roligaste helgen på länge! Igår morse tog jag tunnelbanan alldeles själv och bytte två gånger för att komma till Notting Hill gate. Där mötte jag Emelie, vi promenerade runt och gick till den populära marknaden, och jag vet inte vart jag ska börja men så mycket fina saker! Jag höll dock ganska hårt i pengarna eftersom jag ville se primarkt först. Men Hunterstövlar och Converse e asbilligt här!!!! När vi hade gått igenom det viktigaste tog vi tunnelbanan till Picadilly  Circus men eftersom vi va ute efter shopping så åkte vi till oxford street. När vi stressat omkring ett tag tog vi tunnelbanan till victoriastationen och SPRANG sedan genom allt för att hinna med tåget till Oxted.
Framme i Oxted beställde vi mat på en kinarestaurang och tog med hem till Emelie och åt, där var även Maria som också är aupair i Emelies familj, och Monica. Sen kom det en dansk och en tysk tjej dit, och vi drack ett varsit glas vin innan vi gick vidare till en pub i närheten. Till puben kom det ett gäng fler aupairer och det var trevligt. Och engelsk pub är kanon, vilken stämning, alla är så trevliga och sista kvarten var det allsång för hela slanten för engelsmännen.

Sen gick vi hem och sov hos Emelie och jag kan säga att jag sovit i den skönaste sängen på¨länge! så jävla underbar, en sån vill jag ha när jag köper ny :) (men eftersom de bor i oxted så är det säkert att det inte är en ikeasäng utan säkert en väldiiiiiigt dyr sådan)
Idag har vi varit i Croydon och shoppat, det blev ett par timmar men vid kvart över fyra var jag tvungen att röra mig hemåt, för kl 18.30 drog en tunnelbanestrejk igång och varar tills imorgon kväll = ca 2 miljoner arga londonbor imorgon. Nu kommer lite bilder på min shopping... (sånt jag vill se i andra bloggar så därför gör jag likadant)


And some shoppiiiing!

Oversize Tshirt - Gap 7£                Linne med pärlor - Primark 4£

Tröja med axeldetaljer - Primark 13 £

Tröja med pärlor - Primark 13 £

Basiclinnen och svarta leggings - Primark 1,5 £ och 3 £

Shampoo och balsam för blondiner, nailpolish och adapter - Poundland 1 £ styck.

GOOOOODIS - Poundland 1 £ styck.

Det var det. Primark och Poundland gillar jag :) Men ingenting är speciellt dyrt. Om man inte letar efter märken, men det är också billigare här!

Kommentarer
Postat av: Faster

Pigga färger på inköpen...var det inte au pair du va...javisst ja du ska ju ut på puben också. Oh vad det finns mycket jag kan ångra att jag inte gjorde..

2010-10-07 @ 22:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0