surbulle

Idag har jag varit sur. Sur på läkaren på ungdomshälsan och sur på mig själv. Anledningarna till detta är att jag inte fick Diane utskrivet längre. Diane som är mitt p-piller och även medicin för min acne. Anledningen till det är för att jag har blodproppar i den närmaste släkten, men det hade jag även i vintras när jag fick det utskrivet så jag förstår inte vad problemet är!
Det är ju inte jag som har varit överviktig och fått typ2 diabetes eller kärlkramp, och det är inte jag som har jobbat skift i 30 år och fått en stroke. ???

På Lovisa läkarmottagning så var kravet på att jag skulle få äta tabletterna att mitt blodtryck inte förändrades så att det kunde leda till en propp, men nu hade det inte förändrats alls och det är första gången som det inte gjort det när jag ätit p-piller så då måste dom ju vara bra för mig.
Som tur är har jag 4 månader kvar av de här pillerna och då får jag väl komma hem och boka en tid på Lovisas i tid så jag kan fortsätta med Diane.
Alternativet är annars att hämta ut Differin som ska vara en utvärtes gel för acne, och Tetralysal som ska vara nån antibiotikatablett att använda mot acne. Skillnaden är bara att de här två grejerna kostar 1000:- för tre månader och Diane kostar 200:- för tre månader.
åååååh... att man inte föddes med perfekt hud!

Kommentarer
Postat av: daniella

hade du perfekt hud hade du hittat något annat att klaga på.. :)

2010-09-22 @ 19:32:34
URL: http://daniellagoretti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0