Viktnojja!

För fyra år sedan var jag besatt av att väga mig, jag vägde mig säkert 4-5 gånger om dagen och åt därefter, hade jag gått upp något hekto så var det ett extrapass på friskis som gällde eller en promenad på kvällen efter ett träningspass. Jag gick på minst sju gympapass i veckan och mådde skitdåligt om jag hoppade över en dag.

När jag fyllde 18 år och började ränna på krogen var jag ändå på plats 11.00 på lördagsmorgonen för att förbränna det jag hällt i mig dagen innan.
Men sen träffade jag Putte och det jag åstadkommit på ett halvår rann ut i sanden. Jag introduducerades för en helt ny livsstil som aldrig existerat i mitt liv tidigare, läsk på vardagar, pizzakvällar mm. De där "flytta hemifrån-kilona" smög sig på ganska snabbt och inom loppet av ett år hade jag gått upp över 10 kg. Jag var absolut inte nöjd med det och började träna men aldrig lika mycket som innan..

Åren gick och sommaren 2009, alltså två år efter att jag börjat lägga på mig hade jag gått upp ungefär 20 kg. Då försökte jag och började att tänka på vad jag åt och försökte med diverse "bantningsförsök" men än har inget fungerat förutom att jag stått still på ungefär samma vikt som då.

Nu så har jag två nära vänner som har gått ner 10-15 kg med hjälp av viktväktarna och skulle jag ha råd med ett medlemsskap så skulle jag inte vara sen med att gå med. Jag har ju sett bevis på att det fungerar och att det går att leva och ha en bra livsstil med vv utan att behöva svälta sig själv. Så den dagen jag har råd ska jag absolut gå med i vv. Men fram tills dess så får jag försöka äta nyttigt och träna så mycket som möjligt på egen hand även om det är svårt.

VS!-->

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0