onsdag

Ännu en dag avklarad... (hur många dagar ska jag skriva såhär?) Idag efter jobbet gick jag och emma och åt på woktime och sen promenerade vi en liten stund, var inte hemma föränn strax efter åtta och nu är jag kanontrött!!

Måste bara skriva av mig lite ilska som jag bär på också, jag har varit arbetssökande och inskriven på ams i sammanlagt 6 veckor. Jag har betalat a-kassa och facklig avgift i totalt 30 månader! vad får jag för detta då? 0 jävla kronor NOLL! Allt jag kräver är en väsentlig liten ersättning för dessa hemska veckor med alldeles för liten sysselsättning, ska det vara för mycket begärt?

Jag arbetade deltid i 14 månader och avgifterna drogs automatiskt under dessa månader, sedan studerade jag i 9 månader och betalade efter den inkomsten (jag blev tillsagd att inte gå ur pga det skulle hjälpa mig om jag blev arbetslös längre fram) arbetade sedan heltid i 3 månader, jobbade i england i 2,5 månader, sen har jag väl lite utspritt under tiden 2 månader sysslolös utan ersättning. Men jag tycker väl att jag borde få liiiite pengar för att jag ändå HAR betalat i alla dessa månader?

Vart är vi påväg nånstans egentligen... Invandrare får körkort betalda för att kunna söka arbeten eller 12000:- i bidrag för att avklara en svenskakurs, men vad fan får vi svenska medborgare som gör allt som står i vår rätt för att få ett litet bidrag för en skitperiod? Inte ett jävla dugg!

Det känns verkligen som ett slag i magen när jag ändå ansträngt mig till max för att få ett jobb, och ser man på... jag har fått ett... Jag har varit på 4 intervjuer varav två har lett till jobb, de ringde från ett till företag idag och ville att jag skulle komma på intervju, och jag fick tacka nej.
Jag vet ju nu att jag kommer att få pengar från jobbet jag har, men det är ju principen! Jag vill ju ha rätt, jag ska ha någon slags ersättning för att jag varit med i a-kassa och facket och betalat så länge. Jag kommer att banka på varenda dörr det går på för att få ett par tusenlappar som är en fjärt i rymden för dom, men inte för mig!

Nu ska jag dricka upp min mjölk, sen ska jag sova för mina ögon går i kors!! God natt!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0