1 November

Det är redan November! November kommer bli en bra månad, det känner jag på mig.

Imorgon är det fem veckor sen jag kom hit, och sex veckor kvar tills jag ska åka hem. Jag tycker inte att jag har gett upp om jag stannar hemma efter jul, absolut inte. Jag har bara blivit en erfarenhet rikare. En väldigt bra sådan.

När man har bott hemifrån så vänjer man sig lätt vid att få vara själv, att ha sin vanliga vardag oavsett vad man gör, man kan välja när man vill äta, när man vill sova, när man vill se på tv, när man vill prata i telefon osv. Jag har verkligen anpassat mig och försöker få vardagen så bra som möjligt, och själva dagen är okej, fram tills att det blir mörkt ute. Jag gör verkligen ingenting annat än att sitta på mitt rum vid datorn på kvällen. Det skulle jag lika gärna kunna göra hemma som här!

Det finns inga au-pairer i området så jag kommer inte att träffa någon att umgås med på kvällarna, gymmet vågar jag inte ens ta mig till nu när det är mörkt ute. Alltså, jag gör ingenting. Känner mig mest ensam. Det är nästan så man vill gå och lägga sig så fort klockan slagit sju på kvällen så att det snart blir morgon och sen nästa dag och så att tiden går snabbare.

Vad vill jag få fram med det här då? Ja, jag har haft tid att tänka en hel del. Över min framtid, vad jag vill göra med mitt liv, vad jag ska sätta upp för mål för att klara av det jag vill uppnå.

Jag vet att jag vill läsa vidare nästa höst. Vad det blir är inte helt klart men de två alternativen är sjuksköterska eller inköpare, helt skilda saker men båda tror jag skulle passa mig.
Jag skulle kunna ta vilket jobb som helst när jag kommer hem bara för att få vardagen att gå ihop.
Jag ska gå med i viktväktarna och ta tag i mitt liv. Det är nog så mycket lättare med pushning och att få bra recept och veta precis vad man ska äta för att inte gå upp i vikt.
Jag ska börja träna ordentligt och sätta upp mål för träningen för att kunna avancera och göra det jobbigare för mig själv och sluta ge upp så fort det blir lite jobbigt.
Jag vill läsa en engelska-kurs på distans för att hålla igång engelskan. Jag kan inte säga att jag blivit speciellt mycket bättre på engelska, men jag har fått lära mig en hel del nya ord och blivit mer säker på mig själv när jag pratar engelska för det är nog så mycket bättre när man väl studerar engelska senare.

Ja nu har jag skrivit alldeles för mycket men jag antar att det är för att jag har alldeles för mycket tid. Klockan e kvart i sju här och jag har verkligen ingenting att göra fram tills att jag ska sova. Kanske ska börja se en ny serie eller nåt för att fördriva tiden?

Kommentarer
Postat av: Emma

Alla erfarenheter är bra erfarenheter :) Det blir bra hur du än väljer o göra! Jag lovar :)

2010-11-01 @ 21:53:35
URL: http://emmsipemm.blogg.se/
Postat av: daniella

men kan du inte umgås med familjen? Vad gör de på kvällarna?

2010-11-02 @ 09:39:56
URL: http://daniellagoretti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0