7 Oktober

Tänkte att jag skulle nämna några skillnader som jag har stött på mellan England och Sverige.
  • Många familjer beställer mat på internet och får det hemlevererat till dörren 1-7ggr i veckan. Den familjen jag är hos får matleverans 1 gång i veckan och allting är ekologiskt. Smidigt om man har ett stressigt liv eller har småbarn som inte gillar att handla.
  • Alla är så otroligt öppna och sociala här! hemma i Norrköping skulle inte personen som sitter brevid mig på spårvagnen säga  god bless you för att jag spiller ut mitt kaffe över hela mig. Här gör folk det. (jag vet dock inte om jag tycker att en främling ska säga att gud ska välsigna mig? ) Men tanken var säkert god.
  • Standarden på toaletter - HERREGUD vilka äckliga toaletter jag har besökt i detta land!
  • Vet ni därhemma i Sverige att det kostar 10 000:- i månaden att ha sitt barn på ett "dagis" här... sinnessjukt.
  • Varenda Engelskt hem jag besökt har haft en heltäckningsmatta.
  • Det regnar faktiskt inte så mycket här som vi Svenskar kanske tror. Klimatet e ganska likt det Svenska förutom att det aldrig blir riktigt kallt eller minusgrader..

Nu dör mitt datorbatteri! Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0