Day three

Igår kväll kom värdmammans föräldrar hit på besök och ska stanna tills på söndag. Så det är fullt hus!
Idag har vi promenerat bort till garden center som är typ en alltialloaffär, de har massor med blommor, fina lådor och ljus och inredningsgrejer i antik stil som jag älskar. Köpte lite "skrapbooking" så jag har gjort några vykort till mina älsklingar där hemma! Sen har vi inte gjort så mycket mer eftersom det verkligen har regnat precis hela dagen.

Jag hade tänkt att träna ikväll med, men idol lockade mera. Kollar på repriserna på tv 4 play. Och jag känner själv att jag kommer undan med det. För JAG har inte ätit något godis, druckit någon läsk, ätit någonting med socker i eller fett. Jag kan alltså säga att jag ligger i sängen med en vattenflaska och tuggummin. Herregud! det har gått fem dagar sen någonting onyttigt över huvudtaget.

Men jag kan ju vara ärlig och säga att jag faktiskt inte sett någon matbutik i närheten. Inte för att jag varit ute och letat något speciellt men i området finns det inte så mycket att se. (de på gymmet igår trodde det var ett skämt att jag valt att åka till Iver Heath för att jobba som aupair, jag kommer ju från Sverige)

Imorgon ska jag möta Emelie vid halv elva tiden inne i Notting Hill. Måste prata med henne om massor och min framtida vistelse här i England. Jag har fortfarande hemlängtan som tränger sig på när jag minst anar det. Jag kan sitta och äta mat och nästan börja gråta vid tanken att jag inte kan träffa barnen när jag vill, eller som idag när jag bytte blöja på barnet började jag tänka hur det skulle vara om jag bodde i Norrköping och hade min egna familj (det var mysigt i tanken) men jag ska inte ha egna barn, så oroa er inte! Men Emelie ska ta med mig på en au-pair träff i området där hon bor imorgon kväll om det finns någon tunnelbana från stan som går hem till mig så sent på kvällen, men det ordnar sig.

Notting Hill (portobello road) icke marknad / marknad

Kommentarer
Postat av: Emma

Gumman! Bara du kommer in i det så kommmer det vara jätte bra jag lovar :) Det är nog bara i början de känns svårt när du saknar alla oså :) Vänta o se, de blir kanon! Jag har faktiskt fixat skype nu så vi får höras där någon dag så du kan berätta allt :)

2010-10-03 @ 19:42:12
URL: http://emmsipemm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0