London By Night

Igår åkte jag till Oxted för att träffa Emelie och de andra au-pair tjejerna. Jag hade jättebråttom när jag kom till victoriastationen och visste att varje gång jag åkt tåg till Oxted har vi åkt och kommit tillbaka till perrong 19. Inte den här gången! Jag sprang genom hela stationen och kikade bara upp mot avgångar gate 19 där det stod 19.02 - samtidigt som mitt tåg skulle gå. Jag hamnade på Gatwick. Det kom en kontrollant för att kolla biljetterna och jag visste att jag inte hade täckning på mitt kort för att åka till gatwick så jag fick ju panik, men han var jättesnäll o tog inget betalt för min resa eftersom jag hamnat så fel.
Åkte tillbaka till East Croydon och bytte till rätt tåg. Min resa från ena sidan av stan till andra sidan av stan tog alltså 2 timmar och 40 minuter.

Hemma hos Karoline drack vi lite cider och vin innan vi tog tåget in till London, som var en väldigt roligt resa. Två av tjejerna skulle gå på toaletten på tåget och råkar trycka in emergency istället för flush. Kontrollanten kommer tillbaka och frågar vem av oss som var den skyldige. Franska tjejen tog på sig skulden men sa också att i frankrike trycker man på emergency om man gjort nummer två. Vi fick också dispans att dricka vin på tåget, det var ju snällt, men det berodde nog också lite på den franska tjejens sätt att tala till kontrollanten. I'm your father! - så kan man tydligen säga till vem som helst i frankrike, i samma tonläge som han i starwars.

Vi kom iallafall fram till Leicester Square där vi gick till Zoo bar, fick gå förbi kön, fick rabatterat inträde och gratis shotbiljetter! Var där och dansade tills det stängde klockan halv fyra. Då tog vi en promenad förbi Picadilly Circus och sen vidare mot Victoria Station där vi fick sitta och vänta i en timme innan tågen började gå.
Kvart över sju imorse var jag hemma och då kan jag säga att sängen var skönare än någonsin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0