onsdag

Idag har vi besökt lekgruppen igen, inte lika mycket folk den här gången och det var skönt.
Men jag undrar just nu hur många svenska mammor som skulle avbryta ett barn som leker med fika? och det är ingen vanlig kanelbulle, utan brownies med glasyr och sockerkaka med glasyr och kakor i alla dess slag. Eftersom att barnen är ungefär fyra år när de börjar skolan här kan jag ju säga att ingen unge över tre år var där. Varför ens servera sånt? Kaffe och thé är väl en sak men resten är bara så onödigt, barnen ber ju inte om det så varför ge dom? Jag tror att sådant gör att barn blir mer gnälliga, inte vill sova, och får humörsvängningar eftersom blodsockret går upp och ner. Det barnet jag tar hand om äter inget tillsatt socker och det tycker jag är bra.

Jag har ju inte druckit läsk nu på två veckor och det är ju helt fantastiskt. Jag saknar det inte ens. Men jag är så otroligt sötsugen hela tiden! jag tror det sitter i psyket eftersom jag vet att jag klarar mig bra utan. och då har jag ju helgen att se fram emot ännu mer. helg = godis :)

Ikväll ska jag iallafall ta mig till gymmet. Ska cykla bort direkt när mamman kommer hem för jag vill inte va ute när det är mörkt. Hemma i Norrköping är det okej, men inte här. Grannen berättade att en farbror hade blivit "mugged"(roligt ord) av två svarta män på andra sidan gatan. Sen berätta hon också att en zigenare hade ringt på dörren och erbjudit sig att städa och fixa hennes baksida mm. Väldigt obehagligt, grannen hade då berättat att hon var minsann hemma heeeeela tiden!! zigenarna här är inte våldsamma som de man ser på efterlyst hemma i sverige, utan är mer ute efter din platt-tv i vardagsrummet.

nu ska jag se om barnet vaknar snart, vore konstigt annars för hon har sovit i snart tre timmar. ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0