Se men inte röra!

Idag mötte jag upp en tjej ifrån Lettland. Vi besökte Harrods och alla märkesbutiker däromkring och åkte sen till Oxford street för att traska omkring lite där också.

Vad kan jag säga om Harrods då? Ingenting speciellt. Se men inte röra. Tittade på en klänning, och sen på priset 2280 pund = 25000 svenska kronor. Det är ingenting jag blir imponerad av, kläderna kanske är snygga och du är nästan ensam om att ha plagget, men allvarligt talat så måste man ha alldeles för mycket pengar om man köper en klänning för 25000 kronor. Visst kanske man någon gång skulle vilja ha en märkesväska eller ett par märkesskor, men då skulle man ju köpa någonting klassiskt som sedan skulle fungera resten av livet.
Jag har en dröm om en svart DKNY väska i större modell med gulddetaljer. Det är ingen omöjlig dröm eftersom en sådan väska kostar ungefär 2500 kronor.
Nu vet jag inte vad jag ville få fram med det men det var roligt att se vad folk är villiga att lägga pengarna på. När jag och Silvia kom till "dekorationsavdelningen" men en massa glasfigurer för typ 80000 kronor ville vi gärna hålla ett avstånd på minst en meter. :)

Fika på Caffé Nero. Chailatte och en maffig chokladkaka
Dreamhandbag?
Skyltfönster
Riktigt julkänsla inne i butiken.
Jag utanför Harrods.
Såhär vacker är min hårfärg nu. Grå.

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha billigt är bra ;) ja men vadå maskerader går man ju på lite då o då haha ;) ja längtar tills vi kommer ! :)

2010-11-01 @ 09:53:18
URL: http://emmsipemm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0